mtasolutions


Kali ini saya ingin berkongsi bagaimana untuk membuat read more pada posting anda. Function ini memang telah disediakan oleh blogspot cuma mungkin ade antara anda yang tdk tahu bagaimana. Caranya mudah sahaja.

1) Masuk pada Dashboard > Settings. Dekat tab basic scrool sampai bawah sehingga anda jumpa Select post editor pada Global settings. pilih updated editor.



2) Selepas itu posting editor anda akan bertukar wajah seperti dibawah.




3) untuk membuat read more anda cuma tekan icon gambar pecah 2 dan satu garis akan muncul. masukkan post yang anda ingin muncul apabila read more ditekan di bawah garis tersebut seperti contoh dibawah 




4) Jika anda ingin menukarkan perkataan read more kepada nama lain seperti baca lagi or sambung baca or apa saja yang anda nk pergi dekat blogger>>layout pastu tekan edit pada blog post. satu popup akan keluar seperti dibawah.. tukarkan bahagian yang dibulatkan dengan perkataan anda sendiri.



 

5) Lepas itu Save.. Selamat mencuba.. Untuk post seterusnya sy akan berkongsi cara membuat Auto Readmore. Tunggu ~~










Share Gadget
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook
Blog
Gadget


Jika anda sukakan article ini,linkkan kembali...



Dicatat oleh Thalhah Amir on Khamis, 2 Disember 2010

0 ulasan

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

Pengikut

Pengikut Facebook

Informasi

SyoknyerBlogging adalah sebuah blog tutorial untuk bloggers yang menggunakan platform blogspot. Semua tutorial disini adalah daripada pengalaman sy berblogging selama 3 tahun. Sy bukan untuk mengajar tetapi lebih kepada berkongsi. Harap anda gembira disini. (^^,)

Mengenai Saya

Foto saya
Sy sangat sukakan web. Seorang Programmer. Pemilik Syoknyerblogging
Copyright 2010 | SyoknyerBlogging | Belajar Blogging Dalam Bahasa Melayu
Zengard Template designed by the Jinsona Design and XML coded by CahayaBiru.com